Pandemi reklam harcamalarını nasıl etkiledi?

Edvido’nun 150’nin üzerinde ajansla görüşmesi üzerine yayınladığı “Pandemi Sektörleri ve Reklam Harcamalarını Nasıl Etkiledi?” raporunda, karantina döneminde fırsata dönüşen ve olumsuz etkilenen sektörleri açıkladı. Sonuçlara göre, reklam verenlerin %76’sı Instagram, %45’i ise YouTube harcamalarını arttırdı.

Araştırma kapsamında pandemiden olumlu etkilenen sektörlerin başını e-ticaret, oyun, market, beyaz eşya ve ev ürünleri çekti. Süreci iyi yönetebilmek adına proaktif adımlar atan, yeni teknolojiler geliştiren ya da dijital aygıtlarla altyapılarını güçlendiren sektörler, aynı zamanda karantina ve kısıtlamalarla evde kalma sürelerinin artması nedeniyle güncellenen tüketici ihtiyaçlarına ideal cevaplar vererek sürecin kazananları olmayı başardı.

Araştırmanın “Mecralara göre reklam harcamaları değişimi” kategorisi, 2020’nin reklam dünyası için tam bir dijital dönüşüm yılı olduğunu ispat etti. Sonuçlara göre, reklam verenlerin %45’i YouTube, yaklaşık %76’sı Instagram, %58’i ise Google Ads harcamalarını arttırırken geleneksel mecralara yönelik eğilim azaldı. Araştırma sonucunda %50’sinin TV reklam planlarında bir değişiklik yapmadığı ölçümlenirken, yaklaşık %39'unun TV harcamalarını kısıtladığı saptandı.